Me and Brussels…

legkevesbe sem izgalmas brusszeli tortenesek…

Körbe-körbe karikára…

Posted by gaborpapai on November 20, 2008

 A folyamatos szerzői válság, az érdekes témák hiánya, valamint a sok utazás az oka, hogy viszonylag keveset írok. Ezeket viszont megpróbálom tartalommal feltölteni, mert ha a blogom valóban a napi történéseimről szólna (felkeltem, dolgoztam, edzettem, hazementem, ettem, aludtam; hétvégén buliztam és aludtam – néha a blog felpezsdítéseként elárulnám, hogy főztem és mostam), többen virtuális gyilkosságot követnének el rajtam.

De nézzük, mi történt velem az elmúlt két hétben…Egy esős és ködös (micsoda meglepetés) brüsszeli délutánon úgy döntöttem, hogy hazamegyek. Az idő szűke miatt – péntek este jöttem, vasárnap délután mentem – nem volt időm mindenkit körbehívni, mindenkivel találkozni, ezért sűrű elnézéskérések közepette küldöm nektek ezt, kiengesztelésképpen:

Mielőtt azt gondolnám, hogy bárkinek is hiányoztam, lépjünk tovább. Egy nagyon kellemes péntek este után szombat reggel hazamentem imádott városomba, Miskolcra. Nagyon furcsa, hogy a hegyként kiemelkedő szeméttelep, valamint a HOLCIM gyár mennyire szép tud lenni, ha az ember nem látja hónapokig… Aztán a DVTK történelmi győzelmében vettem részt Debrecenben, majd elindult az éjszaka immáron ismét Miskolcon. Külön szeretném gratulációmat és a felejthetetlen estéért járó köszönetemet kifejezni a hajnal háromkor eltűnt barátaimnak, de leginkább Gyuszinak, aki talán minden idők leghatalmasabb berúgását produkálta az asszisztálásommal, és egy új használatát fejlesztette ki a főutcai kukáknakÉs kiderült, hogy Miskolcon is el lehet inni 30 ezer forintot, ha az ember nagyon akarja…

Így aztán a vasárnapi vonat-, repülő-, busz- majd metróút általános rosszullétben és átkozódásban merült ki, már amikor nem aludtam. Önmagam árnyaként tértem vissza Brüsszelbe, ahol annyi időm volt, hogy összepakoljak, hisz hétfőn repültem Manchesterbe…

Nem untatnék senkit a kihelyezett frakcióülésen történt hihetetlenül izgalmas és felemelő pillanatok visszaidézésével, ezért nézzük a legfontosabbat: kedd estére jegyünk volt a Manchester United – Queens Park Rangers örökrangadóra, a Carling Cup negyedik fordulójára. A másodosztályú ellenfél, a kupa kevéssé rangossága, valamint a manchesteri munkástömegek viszonylagos szegénysége sem akadályozta meg a szervezőket abban, hogy átlag 20 ezer forintért árulják a jegyeket…

A stadion egészen csodálatos és elképesztő látványt nyújtott, talán csak Lisszabonban láttam hasonlót, amikor a Benfica stadionját látogattuk meg. Szépen töltődtek a sorok, kezdésre szerény 62 ezren voltak, ami ha jól gondolom, a kupa magyar megfelelőjének (Ligakupa) egy egész évi termése, és nem csapatonként…

Megtapasztaltam, hogy 62 ezer ember is tud olyan csöndben ülni, mint a hírhedt REAC szurkolók, hogy a világ egyik legjobb csapata is tud úgy játszani, mint a Paks, és hogy van olyan hely e világon, ahol többet és idegesítőbben esik, mint Brüsszelben. Röviden összefoglalva: egy rettenetesen színvonaltalan meccsen, nulla szurkolás közepette egy 80. percben szerzett kamu tizeneggyessel nyert a MU. A lefújáskor átlag két taps (az mondjuk akkor is 120 ezer…), és tipli. Úgy könyveltem el magamban, hogy túl jó lett volna, ha van hangulat és egy véres 5-4-es hazai győzelem, hiszen így is hatalmas élmény volt… Másnap város-, múzeumnézés, majd irány ismét Brüsszel, ahol a hétvégém ismételten a szokásos Deliriumban (képletesen és szó szerint is értve) telt.

Hétfőn viszont Strassbourgba vezetett életem fonala, ezúttal vonattal, úgyhogy a kocsikulcs elhagyása ezúttal nem fenyegetett. Itt is hasonlóan izgalmas dolgok történtek velem (elnökségi, frakció, plenáris, stb…), úgyhogy csak néhány momentumot emelnék ki. Először is –most mindenki csukja be a szemét egy pillanatra és próbálja meg elképzelni- VAN ROSSZABB KÖZLEKEDÉSI VÁLLALAT A MÁVNÁL!!!! Egy hat órás útra simán elindítanak egy IC-t úgy, hogy nincs mindenkinek ülőhelye, és a kocsik számozása a következőképpen nézett ki: 413, 512, 617, 140, 149, 150, 163. Ha ebben bárki talál logikát, a vendégem egy elsőosztályú helyjegyre!

Szerda reggel – egy viszonylag jóra sikerült kedd éjszaka után) a fürdőkádban zuhanyozván egy hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntöttem, hogy ahelyett, hogy a zuhanyrózsán állítanék annak érdekében, hogy a víz ne a pofámba fröcsköljön, inkább hátraléptem… volna, ha lett volna hátra. Ennek megfelelően a jobb lába előrelendült, majd egy klasszikus ollózó mozdulatot bemutatva olyat estem, hogy ma már egymillió felett járna a látogatottsága a jutúbon. Eközben minden-mindegy alapon belekapaszkodtam a zuhanyfüggönybe, amely emiatt leszakadt (az Ibis Hoteltől ezúton kérek elnézést, hogy nem tudtam ugyanúgy visszarakni). Sérülések: a jobb nagylábujjamon egy ismeretlen eredetű kisebb seb, valamint a rekeszizmot fedő bordám szúró fájdalma, ami miatt nem tudok fájdalom nélkül nevetni és köhögni, pedig mindkettőre adott okot a Strassbourgban eltöltött néhány nap…

A hétvégén visszatérek a leglátogatottabb témámhoz, és konkretizáljuk az I. Nagy Hülyenevű Falulátogatási Program részleteit. Addig is kommenteljetek bátran, mert néha úgy érzem, tényleg csak én olvasom magam!

8 Responses to “Körbe-körbe karikára…”

  1. BP said

    Neeeem, én is szoktalak olvasni ám. Akkor az annyi mint: anyukád, tesód, Anita, Ádi bácsi, Bandesz, Csupi, néhány csoporttársad meg én… Cirka 10. 😀

  2. Cpt. Rose said

    Hadd erősítsem meg Bali et.-t, hogy én is szoktalak olvasni, sőt epekedve várom napról napra az új nejegyzéseket, még akkor is, ha az itthoni hétvégéden nem ittunk együtt:)
    Egy apró észrevétel: Buzsákyt (és sajnálatos sérülését) hiányoltam a meccsbeszámolóból, vagy annyira észrevehetetlen volt a pályán?:)
    No mindegy, majd amikor Briatore bácsi vezérletével (és fontmillióival) feljutnak a PL-be tavasszal, biztos nagyobb publicitást kap a meandbrusselsen is:)

  3. agocsadam said

    nos, a vonatkocsik számozása TÖKÉLETESEN EGYÉRTELMŰ üzenetet közvetít. ez az úgynevezett “erős kezdet-erős visszaesés” görbe, amelyet a hasonló futási stratégiájáról ismert Steve Prefontaine (http://nike.blog.hu/2008/11/12/korlatok_nelkul_1) után Pre-görbeként, vagy Pre-curveként ismer a szakirodalom.

    az összefüggés megértéséhez tudni kell, hogy a vasúttársaságok gyakorlata szerint a jegyek kiadása mindig az elsőbb kocsiktól a végefelé történik. a kocsik számozása így megmutatja, hogy a korán érkezők (magas sorszámú kocsiban utazók) nagyobb tömegben vannak jelen a járat meghirdetésekor, ezért ők tolonganak, egymás lábát tapossák, egymást IP-címeit ütik ki a jegyvásárlás során. az első nagy hullámot követően a jegyeladások drasztikusan visszaesnek, hiszen a nagy többség már megvásárolta a jegyét, ezért a hátsóbb autókat lassabb ötemben töltik fel. ezt fejezi ki az alacsonyabb sorszám a 4. kocsitól. látszik, hogy a kocsik első fele jóval nagyobb ütemben kerül feltöltésre.

    az összefüggést érzékletesen mutatja be grafikonunk itt: http://img175.imageshack.us/img175/8568/picture1kw9.png

    a grafikon színezése érzékelteti, hogy a korai vásárlók hideg, számító karakterek, akik pontosan és könyörtelenül tervezik életüket, míg a később érkezők, nyugodt, kiegyensúlyozott személyiségek, akik tudják, hogy mindent a maga idejében érdemes megvalósítani.

    egyébként ez az összefüggés magyarázza, hogy az utolsó pillanatban még mindig lehet venni jegyet.

  4. gaborpapai said

    buzsáky szegénykém elég szürke volt, meg tényleg hamar megsérült, meg nem vagyok szakíró, de azért jobbulást kívánok:) amúgy azt sem írtam le, hogy kábé 5000 londoni szurkoló volt, ők azért énekelgettek. abba belegondolni is félelmetes, hogy london kábé tizedik számú csapata egy keddig idegenbeli meccsen ligakupán fel tud mutatni 5000 szurkolót…

    Ádám, te megnyerted az első osztályú helyjegyet, a kezdő- és célállomást add meg, és az utolsó pillanatban (a hirtelen megnövekedett kereslet elcsendesedése után) megveszem neked:D

  5. agocsadam said

    csepel-óbuda

  6. Csupi said

    Mégegy ember, aki bármiből képes táblázatot csinálni 🙂

  7. gaborpapai said

    :D:D

  8. Era said

    És én hol maradtam?! Vagy az volt a baj, hogy nem ismertem fel Homma Kazuo-t? 🙂
    Ja, és egyébként én voltam az utolsó, aki hazament este vagy reggel vagy mikor is volt az.

Leave a Reply

 
