Me and Brussels…

legkevesbe sem izgalmas brusszeli tortenesek…

Demszky, Schmitt, Kiscsillag – történések Brüsszelben

Posted by gaborpapai on October 19, 2008

Elég rég nem jelentkeztem, ezért elnézéseteket kérem. Először is, szeretném megköszönni nektek a közepes blogok látogatottságát meghaladó aktivitásotokat, nagyon jól esik. Másodszor nagyon sok minden történt velem, olyannyira, hogy miközben ezeket a sorokat írom, azon gondolkodom, hogy mivel is kezdjem…

Először is kedvenc unokatesómnak, Encinek üzenem, hogy az elemlámpával felszerelt esernyője rendkívül hasznos és még mindig működik, bár igen nagy megpróbáltatásoknak van kitéve, az idő teljesen hektikus. Jelentem, hogy bár kicsit kifacsarodott, de a szélviharral megspékelt jégesőt is kibírta, úgyhogy köszönöm!

Múlt héten került megrendezésre a Pécset propagáló két napos rendezvénysorozat, ahol is az esti Kiscsillag koncert második sorában az egyetlen, a megismételhetetlen, a Város Atyja, Demszky Gábor álldogállt sörrel a kezében, és láthatóan élvezte Lovasi úr és kollégái előadását. Felsejlett bennem a gondolat, hogy hívták-e aznap amiatt, hogy megint leállt a 4-es metró fúrója, hogy még négy hónapot késik a Szabadság-híd átadása, valamint hogy személyi titkára megint két és fél órát állt a Hungárián, de aztán arra gondoltam, hogy bizonyára városvezetési tapasztalatért jött ide Európa fővárosába, hisz jó pap holtig tanul. Viszont minden rosszindulatomat félretéve a magam csendességében kívántam neki jó mulatást az est hátralévő részére. A Magyar Nemzet egyik újságírója már nem volt ennyire píszí, ő fennhangon tett fel kérdéseket a Főváros Atyjának, aki válasz helyett inkább a zenét választotta. Bölcs döntés volt. Fentebb említett kollegával viszont másfél órát beszélgettem, de megígértük egymásnak, hogy nem használjuk fel azt a másik ellen. Miután még nem voltam a Nemzet címlapján, ezért én is tartom magam a megígértekhez, és csak annyit jegyeznék meg: mindig érik az embert kellemes meglepetések.

A körülöttünk lézengő Schmitt Pálról is rögtön kérdések sora jutott eszembe, kezdve a los angelesi olimpia negligálásától a Sportcsarnok igazgatói székén át a politikában szerzett tapasztalataiig, de mielőtt bármi történhetett volna, fogta magát és rámköszönt. Rám. Annyira megdöbbentem, hogy ő köszön énrám és nem fordítva, hogy nem is tudtam az egészet hova tenni. Mint már más posztomban említettem, sportkarrierem még azelőtt befejeződött, mielőtt elkezdődött volna, ezért a MOB elnökéről nehezen tudom elképzelni, hogy figyelemmel követte pályafutásomat, amikor is becserélésem után egy 30 méteres majdnem pontos indítással szinte kihagyhatatlan gólhelyzetbe hoztam társamat a Nyírbátor ellen, majd a megyei judobajnokságon fantasztikus aranyérmet szereztem, miután iponnal megvertem egyetlen ellenfelemet a 42 kg-os súlycsoportban. Aztán rájöttem, hogy valószínűleg ez a nagyemberek átka lehet, hogy inkább előbb köszön, mintsem hogy megsértődjenek rá. Aztán ő is eltűnt a tömegben, így további gondolkodás helyett a méltán neves szekszárdi vörösbort választottam, és igazam volt. Aztán 11 órakor megérkezett a rendőrség és közölték, hogy vagy a Kiscsillag megy el a színpadról, vagy az áram, így aznapra a buli befejeződött…

Szerdán úgy volt, hogy találkozhatok Daniel Cohn-Bendittel, a 68-as diákmozgalmak emblematikus Vörös Danijével, aki beceneve előtagját elhagyva ma a Zöldekhez tartozik az EP-ben, de sajnos nem volt bent az ülésteremben. Én viszont igen, egy ügyes csellel bejutottam a képviselők közé, és egész megdöbbentő élmény volt a parlament belülről. Aztán megjelentek a biztonsági szolgálat emberei, így jobbnak láttam magam távozni, mert nem mutattam volna túl jól élő adásban hátracsavart kézzel…

Aztán egy jó csütörtöki buli után, amikor is megtudtam az angol lakótársamról, hogy meleg (bár azért tippelni mertem volna rá), valamint részegen hajnal ötig beszélgettem a vallásról az iszlám lakótársnőmmel, pénteken elindultunk Párizsba. Ezt a következő posztban olvashatjátok el, mert sokatok már így is többet olvasott, mint érettségi óta összesen (copyright Tamás🙂).

2 Responses to “Demszky, Schmitt, Kiscsillag – történések Brüsszelben”

  1. Betty47 said

    Lovasi apukám, Lovasi. Lovas úr előadását meggyőződésem szerint nem élvezte volna ennyire….

  2. gaborpapai said

    uhhh. tényleg, javítva:D

Leave a Reply

 
